اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

فارس‌من| مقاله‌ای که فقط با کار دانشجو تهیه شده، در ارتقاء استاد نباید منظور شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی از مقالات استاد نقشی ندارد و صرفا دانشجو از عنوان او استفاده می‌کند بنابراین نباید در ارتقاء استاد تاثیر داشته باشد.

فارس‌من| مقاله‌ای که فقط با کار دانشجو تهیه شده، در ارتقاء استاد نباید منظور شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرگزاری فارس این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «اعتراض به کاهش نقش مقاله دادن اساتید دانشگاه در افزایش مرتبه آنها»  را  مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت‌وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

خبرنگار فارس این مطالبه را از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این رابطه با بیان اینکه کار پژوهشی ۲ بخش دارد، گفت: استاد در بخش اول به طور مستقل کار پژوهشی انجام می‌دهد و در بخش دیگر مشترک با دانشجو کار پژوهشی انجام می‌دهد.

* نباید وقتی دانشجو صرفا از عنوان استاد در مقاله استفاده می‌کند در ارتقاء استاد منظور نشود

وی بخشی را که استاد مشترک با دانشجو کار پژوهشی انجام می‌دهد را دارای دو حالت دانست و اظهار داشت: در بخشی از کار پژوهش واقعا استاد نقش دارد که به ‌اندازه‌ای که استاد نقش داشته است باید از امتیاز علمی هم برخوردار شود. اما در بخشی از مقالات استاد نقشی ندارد و صرفا دانشجو از عنوان استاد استفاده می‌کند که در اینجا نباید در ارتقاء استاد تاثیر داشته باشد چرا که دانشجو زحمت تهیه مقاله را به عهده داشته است.

 عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به تفکیک بین بخش‌های یاد شده در افزایش مرتبه اساتید در بحث مقاله تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول